Finally There Now

Tuesday, August 17, 2010

SPONSORS GEZOCHT

Hallo lieve lezers van mij blog, ik ben op zoek naar sponsors. Lees even hieronder: Twee lieve dames van onze hobbyclub kwamen op een leuk idee.

Hallo allemaal,
Zoals de meesten van jullie weten is Chrisje in het voorjaar in Sri Lanka geweest.Ze heeft daar gezien dat de schooluniformen erg slecht zijn.
Er is geen geld voor nieuwe.Het geld wat er met de verkoop van onze spullen binnenkomt is hard nodig voor de opvang van de meisjes.
Nu had ik een plannetje en Chrisje doet mee.
We willen ons laten sponseren en gaan dan op 14 september een tocht van 40 km. fietsen.Dit zal voor ons beiden best zwaar worden.
Het geld wat we dan bij elkaar halen is bestemd voor nieuwe uniformen.
Wie wil ons sponseren??
We proberen ook nog via familie enz.wat sponsors te krijgen.
Ik heb er inmiddels al twee.


Nu hoop ik dat er misschien nog wat mensen mee willen doen, het is geen vast bedrag gewoon een kleine bijdrage voor de twee dames die de fietstocht gaan maken. Van het geld wat ze dan bij elkaar hebben gefietst, krijgen de kinderen in Sri Lanka een nieuw school uniform.
Ik vind het een leuk idee van de dames, ik hoop dat ik op deze manier nog wat sponsors voor ze kan krijgen.
Wie mee wil doen kan mij even mailen.

Hier nog een stukje wat Chrisje schreef, van wat ze heeft gezien toen ze in Sri Lanka was.

Hier worden de uniformen telkens doorgegeven als een meisje er uit is gegroeid. De huidige uniformen dateren van een gift die toen ook door een sponsor werd gedaan. Uiteraard vinden ze andere dingen belangrijker en komt dit altijd helemaal onderaan het lijstje. Maar sommige zagen er echt wel erg erbarmelijk uit... Hingen met veiligheidsspelden aan elkaar en waren al heel veel keer weer opgelapt...
Leuk dat jullie het een tof idee vinden, ze gaan er heel blij mee zijn, want het blijven natuurlijk gewoon meisjes, net zo fier als overal anders in de wereld!

5 Comments:

  • At 9:01 AM, Anonymous Lia said…

    Nou, een harstikke leuk initiatief. En het is prachtig dat een donatie gewoon in zijn geheel terecht komt waar die hoort, bij de mensen waarvoor het is bedoeld. Ik heb begrepen dat voor ongeveer 20 euro een meisje er alweer netjes bijloopt. Dus maak ik 40 euro over op jouw girorekening Lidia, goed voor twee nieuwe costuumpjes. En natuurlijk moeten de dames daar hard voor fietsen!!!! Zij liever dan ik, dus alle succes gewenst van mij.
    En hopelijk doen meer mensen met mij mee. Met vier personen 5 euro overmaken is toch ook alweer een nieuw uniform.
    Kom op iedereen.... alle beetjes helpen.... Je kunt kiezen tussen "helemaal nooit iets" of gewoon "af en toe". Maak van deze dan een "af en toe"....
    Je kunt niet de hele wereld redden, maar van een kleine bijdrage hier en daar word je echt niet slechter. Stel je voor.... als een paar mensen één keer een enkel stukje Brie bij AH laten liggen en het geld daarvoor overmaken, loopt er ergens op de wereld een meisje zomaar een paar jaar in een nieuw uniformpje....
    Liefs
    Lia

     
  • At 10:20 AM, Blogger Tim en Lidia said…

    Geweldig Lia wat een lieve reactie, en dank je wel voor je bijdrage.
    Ik hoop dat er nog velen zullen volgen met een kleine bijdrage, zodat de dametjes er daar weer netjes bij lopen.Best een beetje triest dat Chrisje zag dat de costummpjes daar met veiligheids speltjes aan elkaar zaten.

    Goetjes, Lidia

     
  • At 10:23 PM, Anonymous Anonymous said…

    Helemaal mee eens Lia! een goede actie voor een zeer goed doel . En onder het motto beter iets dan niets geven, kunnen er heel wat meisjes blij gemaakt worden.
    Dus ook met een kleine bijdrage zal deze actie een groot succes worden !

    succes meiden !

    mijn bijdrage is onderweg.

    Groetjes Carolien

     
  • At 8:23 AM, Blogger Tim en Lidia said…

    Dank je wel Carolien, leuk hoor dat de mensen toch reageren. Ik kreeg ook al een mail van Elly, die wilde ons ook sponsoren.
    Dus het gaat echt lopen en dan lopen de kids in Sri Lanka binnen kort in een mooi nieuw uniformpje.

    groetjes, Lidia

     
  • At 2:38 PM, Anonymous Anonymous said…

    Wauw ,wat leuk,het loopt hier ook hartstikke goed.Iedereen is erg enthousiast.
    Alvast bedankt.
    groetjes,Corry

     

Post a Comment

<< Home