Finally There Now

Thursday, May 15, 2008

Bijna Beginnen

Jawel ze gaan nu eindelijk bijna beginnen met de bouw van ons huis. Een paar weken geleden zijn wij naar de bouwer geweest voor de laatste kleuren uit te zoeken van de verf enz.
Daarvoor waren wij al naar de badkamer en keukenzaak geweest.
Wij hebben wat dingen veranderd, en daarvoor moet je natuurlijk extra betalen.

Vorige week kregen wij dus de offerte daarvan, nu dat was lachen, daar was ik het helemaal niet mee eens. Ik heb een briefje geschreven en alles gemerkt met geel en gevraagd of ze daar even uitleg voor hadden, want de prijzen waren belachelijk. Wij moesten 12.131,- Dollar bij betalen.
Afgelopen dinsdag ben ik naar de bouwer gegaan, en ik had ook in mijn brief geschreven dat ik discount wilde hebben voor de badkamer tegels. Wij laten namelijk de tegels door de bouwer leggen, maar die sufferd had ons een offerte gestuurd met de prijs van de tegels voor het hele huis. Die tegels kunnen niet in de badkamer want die zijn te glad, dus te link voor in de badkamer, ik had dat al besproken met de bouwer, en die zei als je gaat uitzoeken neem je daar andere tegels voor, en als die goedkoper zijn krijg je discount.
Maar we hadden geen discount gekregen, dus jullie begrijpen dat mijn brief niet echt vriendelijk was. Maar goed ik kwam dus dinsdag bij de bouwer, en je geloofd het nooit maar ik hoef nu dus maar 2394,- dollar bij te betalen. Ik vroeg hoe het kwam dat ik vraag om discount voor de badkamer en het dan krijg over het hele huis, nu leuke smoes maar ze zei dat de bouwer belde met de tegelhandel, met een vraag van mij en toen kreeg te horen dat de tegels waren afgeprijsd.
En je raad het al dat had hij netjes aan mij doorberekend.

Worden we nu in de maling genomen of niet, stel je voor je trekt niet aan de bel, dan betaal je toch echt veel te veel. 2394,- dollar i.p.v. 12.131,- Dollar, en dan te bedenken dat de Zip tap dat is een kraan die kokend water en koud gefilterd water geeft al 3150,- dollar kost, en wij maar 2394,- Dollar moeten betalen. Dat geeft wel te denken het blijkt dat hij gewoon veel teveel voor de rest heeft berekend.

Maar goed binnenkort komen de foto's van de bouw.

3 Comments:

  • At 8:28 PM, Anonymous Anonymous said…

    Zo zie je maar weer, je moet ogen van voren en van achteren hebben. Het lijken wel marktkooplui. Ik denk dat ze veel geld verdienen aan mensen die niet zo attent zijn. Maar fijn dat de bouw eindelijk gaat beginnen. Ben reuze benieuwd naar de foto's.
    Groetjes,
    Lia

     
  • At 7:32 AM, Anonymous Anonymous said…

    ik heb het vermoeden dat het een standaard verhaal van hun is , ze proberen het gewoon . Niet alleen bij jullie maar bij iederéén.En laten ze nu net de verkeerde hebben! het zijn gewoon hufters.
    Bij de verbouwing van ons huis was dat precies het zelfde! blah.
    Ben ook reuze benieuwd naar de foto's

    groetjes Carolien.

     
  • At 4:34 PM, Anonymous Anonymous said…

    hoi hoi,

    Spannend hoor dat de bouw gaat beginnen. Maar zoals je al zei je moet goed op je hoede blijven met wat ze je gaan berekenen.
    We wachten geduldig op de foto's van de bouw van het huis.
    Veel succes

    groetjes,

    Aggy

     

Post a Comment

<< Home