Finally There Now

Sunday, January 27, 2008

Monarto Zoological Park

Afgelopen zaterdag zijn we naar Monarto geweest, twee jaar geleden waren wij hier ook al geweest samen met Ton (mijn broer). Wij hadden gehoord dat ze nu klaar waren met het gedeelte van de giraffe, twee jaar geleden kon je nog niet dicht bij komen nu kun je ze voeren. Eerst even een bustocht gemaakt door het park heen, was niet zo veel veranderd in die twee jaar.


Hier zie je de giraffe eten, dat hangen ze een paar keer per dag voor ze op. Even dichtbij genomen van de giraffe die uit mijn hand heeft gegeten.



Hier geef ik dus een wortel aan de giraffe, en het gaat er heerlijk in. Maar goed dat de wortel groot is anders gaat je hand ook een eind naar binnen. Let op de kale takken achter mij.
Als de verzorger weg gaat nadat hij de wortels aan ons heeft gegeven om ze te voeren, hangt hij dus ook nog deze takken op, en het duurt precies 15 min.dan zijn de takken weer helemaal kaal gegeten. Zelfs de bast is er af daar beginnen ze zelfs mee, en dan is er niet veel over dan een bosje kale takken zoals je op de foto hierboven ziet achter mij.




1 Comments:

  • At 2:48 AM, Anonymous Anonymous said…

    Wat een mooie foto's weer. En ik kan mij voorstellen dat die giraffen die takken meteen leegvreten. Volgens mij is er in hun natuurlijke omgeving normaal veel meer te eten. Nu zijn ze afhankelijk of er iets wordt aangeboden. Misschien lopen ze wel de hele dag te gieren van de honger... Is het er normaal ook zo kaal, of komt dat omdat het daar uitzonderlijk droog is?
    Groetjes
    Lia

     

Post a Comment

<< Home