Finally There Now

Sunday, August 24, 2008

Zelf aan de gang

Zaterdag en zondag hebben wij in ons eigen huis gewerkt, we hebben extra hout aangebracht, zodat we dingen aan de wand kunnen ophangen. Tim is hier druk aan het zagen.
Terwijl Tim af meet en zaagt, breng ik het hout naar binnen, nu niet lachen omdat ik maar met twee planken in mijn handen sta. Ik was die week er voor namelijk gestruikeld over een stuk ijzer, lag dus languit in de modder op de grond. Daarbi j mijn rug bezeerd dus zaterdag zat ik een beetje in de lappenmand, maar goed dan loop ik toch gewoon een paar keer extra, lopen is goed als je last van je rug heb, dus ik heb me wel vermaakt met het hout naar binnen brengen.

Tim is hier bezig het extra hout te schroeven, ja daar hebben ze hier ook nog nooit van gehoord, het hele huis is in elkaar getimmerd. Alleen het geen wij zelf hebben gedaan is geschroefd.
Kijk mij op zondag een hele piet, zelfs geprobeerd te zagen maar dat viel bar tegen hoor.
Dit is de huiskamer daar hebben wij dus extra hout gedaan, over een heel stuk dus we kunnen kiezen waar we wat willen hangen.
In deze kamer ga ik zitten dus daar hebben we wat meer aangebracht, want ik heb aardig wat op te hangen. En zo hebben we dus het hele huis doorgewerkt, we zijn nog niet klaar hadden geen hout meer, en de schroeven waren ook op. Dus maandag gaan we eerst naar de doe het zelf zaak voor nieuwe schroeven en nog wat hout. We gaan deze week elke avond er even naar toe om de kieren rond de ramen te dichten met Purschuim. En dan willen we volgend weekend de rest van het hout aanbrengen.





4 Comments:

  • At 11:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    Het is wel een bijzonder gezicht hoor, al dat hout binnen. Dat zijn wij natuurlijk helemaal niet gewend. Maar ik vind het wel wat hebben toch. Het blijft vreemd, je laat voor veel geld een huis bouwen en dat ga je tussendoor zelf aan de slag achter de bouwvakkers aan om hun werk netjes af te werken.
    Vind ik net zoiets als dat je voor veel geld je mooiste trouwjurk laat maken, en dat je steeds 's avonds naar het atelier gaat om de rijgdraden eruit te halen van de stukken die klaar zijn.
    Maar.... mooi wordt het wel.
    Groetjes, Lia

     
  • At 5:17 PM, Anonymous Anonymous said…

    handig bekeken hoor, maar inderdaad ze hadden dit best wel voor jullie als stukje service nog even bij kunnen timmeren, ze zijn toch met hout in de weer dus even een paar plankjes extra's is dan ook geen ramp.
    Nou als het allemaal klaar is kom ik op de koffie!

    carolien.

     
  • At 6:07 PM, Blogger Tamara Slingerland-Verschuur said…

    Hoi Lidia,
    Ja, aangezien wij regelmatig in Australie komen, kennen we dit beeld wel, mijn neefje is uitvoerder en we zijn wel eens bij hem op de bouw geweest, wat een bouwwerken zeg! Je snapt niet hoe ze eruit komen ha ha. Trouwens bedankt voor je tip betreffende de reacties, ik moet nog even uitzoeken hoe het zit.
    Nou groetjes,
    Tammy

     
  • At 8:49 PM, Blogger Tommie said…

    Tjeetje wat een hout zeg....dat ze nog weten wat waar hoort...

    Vind het prachtig om te zien dat jullie samen er ook voor gaan om het straks makkelijker te hebben om spullen op te hangen, nooit over na gedacht eigenlijk maar in isolatiemateriaal en gipswand kun je idd moeilijk iets ophangen.

    Heb genoten van de foto's, en doe rustig aan he, ook aan je gezondheid denken hoor.

    Liefs,

    Paula

     

Post a Comment

<< Home