Finally There Now

Monday, February 23, 2009

Recept

Er waren een paar mensen die vroegen om het recept van de Hete Spruiten. Nu heb ik al het een en ander per mail verzonden,maar mijn mail programma deed een beetje vreemd van de week, wat in de outbox stond stond ook nog in de sendbox. Dus bij deze maar even het recept hier.


Spruitjes Pittig Met Rookworst

Spuitjes 500 gram
Uien 2 stuks
Rookworst 1
Boter
Sambal Oelek
Knoflook veel
Bakgember 1 eetlepel
Ketjap Manis 2 eetlepels

Spruitjes schoonmaken inkerven en koken in 15 min.
Intussen boter verhitten en de uien fruiten met de sambal ca.5 min.
Knoflook erboven uitpersen, bakgember en de ketjap er bij.
Worst in plakjes snijden en meebakken ca. 5 min.af en toe omscheppen.
Dat nog even goed verwarmen ca.5 min.
Spruitjes afgieten en door het worstmengels scheppen.
Heerlijk met nassie.

Je moet hele fijne bakgember kopen, als je die niet kunt krijgen doe dan de bakgember even in de staafmixer.

Eetsmakelijk allemaal, laten jullie wel even weten of het lekker was.

3 Comments:

  • At 8:41 AM, Anonymous Anonymous said…

    Jammie.......!
    Lia

     
  • At 8:38 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hé, dat ziet er lekker uit!! Gaan we een keer proberen hoor! Moet het wel lekker weer zijn dat ik de spruiten buiten kan koken, stinkt zo in de caravan ha ha. Het verbaasd me wel trouwens dat je alles uit dat pakketje gekregen hebt ondanks dat het opengemaakt is. Kan ik lekker iemand vragen wat samballetjes te sturen, hier koop je alleen Oelek, jij ook? Of heb je in Adelaide ook andere?
    Groetjes
    Tammy

     
  • At 1:36 PM, Anonymous Anonymous said…

    Gemaakt..... Is wel veel voor 1 persoon.... Heb er dus 2 dagen van gegeten (en dan ook nog zónder nasi....gewoon dus alleen de spruitjes met de rest). Maar hij was erg lekker. Een aanrader (als je geen visite in je planning hebt staan, vanwege de knoflook. Vier teentjes heb ik gebruikt voor mij alleen....
    Lia

     

Post a Comment

<< Home