Finally There Now

Friday, September 19, 2008

Het moet niet gekker worden

Ze willen weer terug naar het stenen tijdperk denk ik, en dat terwijl ze toch al aardig wat jaartjes achterlopen.

Australische politica wil opnieuw stokslagen in scholenEen Australische politica uit Queensland heeft een wetsvoorstel ingediend om stokslagen opnieuw in te voeren in het onderwijs. "Die zware maatregel is nodig omdat de zachte aanpak die nu gehanteerd wordt heeft gefaald", maakt Rosa Lee Long zich sterk."Een korte, felle slag met een stok of een regel heeft meer effect dan kinderen met storend gedrag naar een psycholoog te sturen", zegt Long. "Het is een perfect afschrikmiddel dat we zeker moeten overwegen. Die zachte aanpak, daar geloof ik niet in. Die heeft gefaald."Volgens Long, die in 2001 met een eenmanspartij een zetel behaalde in het parlement van Queensland, is van mening dat het disciplineren van kinderen een taak van onderwijzers moet zijn. "We moeten onze leerkrachten vertrouwen en er vanuit gaan dat ze de kinderen pas disciplineren wanneer het echt nodig is." Long voegde er nog aan toe dat de eventuele stokslagen enkel bedoeld zijn voor recidivisten die geen respect tonen voor autoriteit. Of haar wetsvoorstel ook daadwerkelijk in een wet wordt gegoten, is nog maar de vraag. (hlnsydney/sps)16/09/08 04u35

2 Comments:

  • At 9:44 AM, Anonymous Anonymous said…

    Nou, dat zou hier toch niet eens aan de orde komen..... En soms denk ik wel eens helaas.....
    Omdat er inmiddels een hele grote groep mensen rondloopt die die stokslagen met heel veel genoegen zouden uitdelen aan een aantal kinderen (jawel, grut vanaf een jaar of 10!!!) die inmiddel bijna landelijk hele buurten terroriseren....
    En soms betrap ik mij er toch op.....
    Want je wilt toch niet weten wat er hier in veel buurten gebeurt (of juist niet gebeurt uit angst....) en echt niet alleen in grote steden als Amsterdam.
    De meeste mensen zijn het zooooo zat dat er in veel steden (ook in minder grote steden) een zootje ongeregeld grut rondloopt, in 95% van de gevallen toch echt van Marokkaanse afkomst (maar dat mag je dan niet zeggen), die hele buurten terroriseren. Gewoon grut van 8 tot 16 jaar.....
    Dat gaat hier echt ooit een keertje volledig ontsporen....., want het gaat maar door en breidt zich gigantisch uit. Overal groepeert dit tuig zich tot groepen die hele buurten lopen te jennen, vrouwen beledigen en bewoners treiteren tot het uiterste. Dat gaat een keertje helemaal fout, daar ben ik van overtuigd......
    De partij van Geert Wilders groeit als een gek.... wat dus deels een "eng idee" is, maar waarbij ik mij alles kan voorstellen, omdat ook ik dus soms wel verlang naar de tijd dat ons leger het recht in eigen hand nam en het Centraal Station in Amsterdam even lekker "schoonveegde". Gewoon dus even lekker "de beuk erin"......

    En natuurlijk mag het niet, en is het uit de tijd.... maar helaas, helaas, ben ik ook van mening dat een club grut van een jaar of 10 tot 12, die gewend is om elke vrouw zonder hoofddoekje op straat te beschreeuwen met de kreet "vuile kuthoer, sodemieter op want je hoort hier niet" op korte termijn meer gebaat is met een flink pak ram dan met een psycholoog......
    In principe neem ik iedereen gewoon zoals ie is, en heb ik geen problemen met afwijkende meningen, maar dat moet wel wederzijds zijn. En het gros van dit Marokkaanse schorem heeft geen enkel respect voor welke uitzondering dan ook, maar "eist" wel dat respect wel voor zichzelf. Hoe ontzettend dom kan je zijn.....
    Dus....

     
  • At 8:29 PM, Blogger Tommie said…

    Helaas moet ik me bij Lia aansluiten...Soms zou het misschien juist WEL een oplossing kunnen zijn....

    Maar ja, dat mag je natuurlijk hier niet hardop zeggen....

    Snap overigens wel dat jullie vinden dat je terug zou gaan naar het stenen tijdperk als je dit in zou voeren, maar geloof dat jullie ook niet het fenomeen hangjeugd en andere nationaliteiten kennen zoals hier (en ja, het is behoorlijk veranderd sinds jullie weg zijn).

    Soms denk ik wel eens: had Nederland maar zo een streng importbeleid als Australie dat zou al heel wat schelen..

    Liefs,

    Paula

     

Post a Comment

<< Home