Finally There Now

Tuesday, July 21, 2009

Verjaardag van Tim

Als verrassing voor Tim zijn verjaardag had ik vier dagen geboekt naar de Flinders Ranges. Een schitterend gebied en heerlijk om te wandelen. Jullie moeten echt op de foto's klikken want ze zijn erg mooi om in het groot te zien. Hier het begin van het National Park.
Onze eerste wandeling naar Wilpena Pound, een groot gat waar je eigenlijk door heen wandelt. Je moet natuurlijk wel omhoog voor het uitzicht.
Onderweg even zitten wat eten en drinken.
En weer op pad in die prachtige natuur.
Ik zet gewoon maar even wat foto's neer, want ze zijn allemaal erg mooi.
Hier nog even een flink stukje omhoog.

Dan kom je weer op een plat stukje, waar dit staat.

Het mooie uitzicht, vlak naast die rots hebben wij dus gewandeld.

Het lijkt net op je er niet kunt lopen, maar hier zie dat het best nog een aardig pad is.

Ok het is erg rotsig dus makkelijk loopt het niet, maar we zetten door. Dit is het laatste stukje omhoog en dan zijn we er.
Ja en dan zie je dit, toen dacht ik wel even mijn god heb ik hier die hele klim voor gemaakt. Dit hadden we toch onderweg ook al gezien.
Kijk zo zou je het zien vanuit een vliegtuig, maar zo'n foto kunnen wij natuurlijk niet maken als je op een randje staat.
De wandeling was het wel waard hoor, ik vond het uitzicht dan tegen vallen. Er stond een stel naast ons die stonden van O WAT MOOI. Hij vroeg of ik het mooi vond, ik zei nee niet echt bijzonder, was hij een beetje boos wat het was 40.000 jaar history. Maar goed ik zei ok dat kan wel maar dan hoef ik het toch nog niet mooi te vinden. Maar hij was naderhand erg vriendelijk toen hij door had dat we het toch heel erg vonden wat ze de Aboriginals hebben aangedaan.

Kijk en deze hebben we wel erg veel gezien.

Dit is dan ons huisje waar we verbleven, en dat stond in een erg mooi gebied.

De volgende dag eerst even lekker van het zonnetje genieten, met de buren die kwamen uit Arnhem. Ja we zullen geen Nederlanders ontmoeten, maar toch ook wel weer gezellig.

En vanuit ons huisje zijn we weer een wandeling gaan maken, want daar waren ook erge mooie tochtjes te doen.

Het was over het algemeen wat platter, maar voor de look outs moest je toch wel weer even klimmen.
Is het niet mooi om hier te verblijven, zo lekker rustig.

Toen we terug waren gingen we even van een ijsje geniet, en daar had dit vogeltje ook wel zin in.

En als laatste nog even een foto genomen vanaf ons huisje, als je naar rechts keek zag je dit mooie uitzicht.




















3 Comments:

  • At 10:00 PM, Anonymous Lia said…

    Jeetje mina, wat een prachtige foto's. Kan me voorstellen dat jullie genoten hebben want het ziet er schitterend uit. Toch raar, woon je aan de andere kant van de wereld, in een land zo groot als Europa, ga je een weekendje weg en kom je mensen uit Arnhem tegen.....
    En enig dat daar de vogeltjes gewoon op hun gemak uit je hand komen eten.....
    Leuk dat je ons weer laat meegenieten...
    Groetjes,
    Lia

     
  • At 5:30 AM, Anonymous Anonymous said…

    wat mooi !! daar wordt je dan wel even 'stil' van , wat een prachtige omgeving. En dan te bedenken dat jullie daar met je zieke lijf hebt rond gelopen , ik hoop ondanks dit dat jullie toch hebben genoten, zo te zien van wel .Tja.. die nederlanders kom je overal tegen :-)
    sterkte nog met de griep.

    groetjes Carolien

     
  • At 12:31 PM, Blogger Tamara Slingerland-Verschuur said…

    Hé Lidia, ja wat een mooi gebied hé, wij hebben daar 3 jaar geleden ook een paar dagen op een camping gestaan en prachtige wandelingen gemaakt. Ik herkende de in de steen uitgehouwen aboriginals dus hebben we waarschijnlijk dezelfde wandeling gemaakt. Ik herinner me nog dat hij heftig was, ook omdat het toen ca. 40 graden was. pfff.
    De kangaroos kwamen bij de caravandeur snuffelen of er wat te eten was. Erg leuk, en mooie foto's trouwens.
    Tot de volgende keer,

    PS Tim, nog gefeliciteerd!
    Groetjes
    Tammy

     

Post a Comment

<< Home