Finally There Now

Friday, April 03, 2009

Handig om te weten

Hallo allemaal,
Misschien is het handig als ik even vertel dat ik Dial-Up Internet heb, wat dus betekent dat als ik op Internet zit ik niet gebeld kan worden, althans ik hoor dan de telefoon niet overgaan.

Maar een vriendin van mij heeft mij gebeld en zei je was niet thuis, jammer dat ik dat dan mis want het is altijd leuk om van Nederland een belletje te krijgen. Mochten jullie nu bellen en geen gehoor krijgen ik ben meestal toch wel thuis, alleen staat Internet dan aan. Jullie kunnen dan twee dingen doen, me een mail zenden die ik dan meteen kan beantwoorden of als je belt en ik neem niet op, zeg dan even iets ik heb geen antwoordapparaat maar we hebben hier een 101 service, die krijgen jullie dus te horen als ik niet op neem.
Als je daar dus iets op zegt, kan ik terug bellen want als ik Internet weer afsluit bel ik altijd even 101 om te kijken of er iemand heeft gebeld terwijl Internet aan stond.

Ik zit ook vaak buiten op het terras en vergeet altijd de telefoon mee naar buiten te nemen, dus als er gebeld word ben ik vaak net te laat, en dan hoop ik altijd maar dat iemand iets in spreekt bij die 101 service.
Handig die 101 service maar ook wel lastig, want als ik terug kom van boodschappen doen dan vergeet ik nogal eens naar 101 te bellen, ja als je in bezit bent van een antwoordapparaat dan zie je het meteen knipperen als je binnen komt.
Maar goed daar moeten we even aan wennen, zonde om een apparaat te kopen terwijl die service er is.

Zo dit wilde ik even vertellen dat jullie niet denken die is ook nooit thuis, maar helaas dat komt allemaal door Dial-up, ik zit vaak iets op te zoeken en dat neemt nogal wat tijd, want het gaat zooooo traag.
Zodra er iets anders komt hier in het dorp, ben iok de eerste die daar gebruik van zal gaan maken. Het is zo jammer om telefoon uit Nederland te missen.

1 Comments:

  • At 2:02 AM, Anonymous Lia said…

    Ha,ha, ik heb wel een antwoordapparaat, maar mij gebeurt het nog wel eens dat ik even naar beneden naar de brievenbus loop. Dan ben ik bij elkaar nog geen twee minuten weg, en dan belt er net iemand. Die spreekt dan zelfs nog in.... maar als ik maar 2 minuten weg ben, denk ik er niet aan om te kijken of het lampje van mijn apparaat soms knippert. En dan kom ik er soms pas de volgende dag achter dat er iemand gebeld heeft. Dan denk ik hoe kan dat nou, ik ben helemaal niet weggeweest...
    Maar goed, het wordt tijd dat jullie je eens aansluiten bij de bewoonde wereld, toch? Ik hoop van harte voor je dat je gauw een andere aansluiting kan krijgen.
    Lia

     

Post a Comment

<< Home