Finally There Now

Saturday, July 05, 2008

Het is hier school vakantie, dus onze club is ook twee weken dicht, zodat de moeders bij de kinderen kunnen blijven. En ik heb op deze dag allemaal presentjes gekregen. Hiernaast staat een boodschappen tas die is gemaakt door Somjai. Voor haar had ik een slaapjaap gebreid, en ik wil nooit geld voor de dingen die ik weg geef, dus heeft ze voor mij deze tas gemaakt. Ook het kleine tasje heeft ze voor me gemaakt, kun je gebruiken om knijpers in te doen.
En voor Joyce heb ik verschillende poppen gebreid omdat de moeder van haar kleinking per ongeluk toen haar poppen weg had gegooid. En nu heeft Joyce dit voor mij gehaakt, er lief en mooi gedaan, dat linker ding moet je om een pot heen hangen, en rechts een klein gehaakt kleedje.


En dan hebben we nog Peggy, die breng ik elke week naar huis, ze kan zelf niet rijden. Ze kan namelijk niet meer zo goed zien, het enige wat ze nog kan is deze handdoekjes maken. Ze heeft dan zo een lampje op haar voorhoofd, lijkt wel of ze in de mijn werkt. Maar het is een lieve dame, en zo kan ze toch nog iets doen al is het geen gezicht. De handdoekjes koopt ze en daarop haakt ze dan een randje.

En deze kaarten kreeg ik weer van een andere dame, waar ik een teletubbie voor had gebreid, zij heeft voor mij vijf kaarten gemaakt. Was wel leuk want als wij iets maken op de club dan showen ze dat altijd even, en Somjai had toen ze de tas naar voren bracht om te showen daarbij verteld dat de tas voor mij was gemaakt omdat ik een slaapjaap had gebreid en geen geld wilde. Nu dat is apart want niemand geeft iets weg overal willen ze geld voor. En de dame die het showde verteld daarbij ook hoe geweldig het was als we zo met elkaar omgingen. Misschien kunnen we zo toch nog wat mensen leren iets voor elkaar over te hebben, en niet altijd alleen maar te nemen maar ook eens zelf iets voor iemand te betekenen. Maar ik vond het geweldig leuk toen ik deze presentjes kreeg, want hierdoor zie je dat er toch wel mensen zijn die het waarderen als je iets voor ze maakt.


2 Comments:

  • At 10:07 AM, Anonymous Anonymous said…

    Wat ontzettend leuk is dat!!! Toch een teken dat je heel erg gewaardeerd wordt vind ik. En jawel, misschien heb je daar nu een soort zaadje geplant dat een mentaliteisverandering veroorzaakt... Daar kan je alleen maar heel trots op zijn.....
    Vreselijk leuk voor je.
    Groetjes,
    Lia

     
  • At 2:11 AM, Blogger Tommie said…

    Ik sluit me geheel bij Lia aan, wat leuk dat er ook wat terug gegeven wordt, vaak zit het 'm in de kleine dingen he....

    Knuffies
    Paula

     

Post a Comment

<< Home